Az első pályateszt!
2012. október 15-én a Totalcaros stáb meghívására - melyet ezúton is hálásan köszönünk - hajnalban a tréleren pihenő versenyautó kíséretében Dióspatony felé vettük az irányt, hogy a Slovakiaring trükkösen kanyargó ívein végre először, élesben tesztelhessük az autót.
Reggel, a megérkezést követően egy kellemes, baráti hangulatú beszélgetés után nekiláttak a Srácok a kamera- és fotótechnika kiépítésének, mi közben kicsit melegítettük a motort, majd egy egész napos pályázással egybekötött forgatás vette kezdetét. Az autó remekül viselkedett, azt hiszem tételesen a következő megállapításokat tehetjük:
- a futómű tökéletes, talán abba nem tudtunk belekötni.
- a motor a friss hengerfej-felújítás kapcsán nem rakoncátlankodott, de az olajlecsapató kell bele... Kicsit nyomkodta az olajat a kartercsövön nagy fordulaton, amely betudható a gyári álláshoz képest meredekebb beépítési szögnek. A "palack" majd megoldja a kérdést.
- a fék jó, olyan emberesen taposós, de valóban, érdemes lesz a fogási pontot kintebb állítani, hogy a gázfröccsös visszaváltás korrektebben kivitelezhető legyen.
- a váz-karosszéria-egyéb segédelemek hozták a várt formát, igazából nem is nagyon van rajtuk, ami gondot okozhatna...
- a gyújtás a standalone elektromos előgyújtás-szabályzóval és a versenytrafóval kategóriákkal jobban tette a dolgát a gyári rendszernél, illetőleg a program úgy tűnik, egész jól sikerült, nem csörög be a motor az emelt előgyújtás ellenére sem.
- 4. fokozatban kiszegényedett a keverék, így kicsit erőtlen érzést nyújtott a dolog... Ezt lehet kompenzálni majd egy rövidebb váltóval, egy emberes külső AC-vel a gyári helyett, de amire igazából szükség van, az a karburátorok beállítása szinkronteszterrel. Sajnos ez az idő rövidsége és eszközhiány miatt kimaradt, pedig a projekt mértékéhez képest elenyésző munka... De ami késik, nem múlik!
Azt hiszem, alapvetően elmondhatjuk, hogy mindenki elégedett arccal intett búcsút az esti órákban.
Köszönjük az élményt Vályi Pisti és az OMG-s Srácok!