Volhist GL-40


Az autó ihletöje az 1960-as évek elején jellemzö Formula Junior versenysorozat,
mely az akkori kor legmodernebb versenymotorjaiból és már-már kultusszá vált
szivarkarosszériáiból megalkotott autóival megteremtette a mai modern autós
pályaversenyek szülőatyját.

A jármü tulajdonképpeni építése 2011 januárja óta tart a fenti versenysorozat
iránti tisztelgés jeleként.
Jelen állapotában nincs 100%-osan kész, fejlesztése a

http://volhistracing.blog.hu és a

http://www.facebook.com/balazs.fejes.3/

oldalakon nyomon követhetö.

Építésünk baráti összefogás eredménye. Hisszük, lehetetlen minden segítő kezet, támogató barátot, ismerőst, rokont felsorolni, mégis megpróbáljuk megtenni ezt.

Csapattagok:

Csizmár János
Fejes Balázs
Gyuricza László
Gyuricza Pál
Marcalek Attila

Legfőbb segítőink:


Bandúr István (gépmunka)
Dobos Jenő (karosszéria-fényezés)
Fenyvesi Balázs (karosszéria)
Nagy Ferenc (váz-fényezés)
Szikora Szabolcs (szállítás)

Név nélkül is rengeteg barátot, ismerőst, autóépítőt és az autós világ résztvevőit illet köszönet - a tanácsokért, ötletekért, a támogatásért, a szorításért nekünk, melyek nélkül nem ment volna. Ezen kívül köszönetet kell mondjunk Családunknak a sok türelemért, megértésért, szorításért, támogatásért, melyet a műhelyben töltött óráink során tanúsítottak.
Köszönünk Nektek mindent!

Az autóról néhány szóban, a teljesség igénye nélkül:

Eröforrás: VW 1043ccm (az FJR versenysorozat által támasztott lökettérfogat-limit szerint), Volhistracing átépítés
Eröátvitel: VW Typ13 5+1 manuális váltó, Volhistracing rudazat és kapcsolómechanika
Üzemanyagellátás:
VW AC, Mikuni VZ28 hengerenkénti karburátor, Volhistracing polírozott szívósor

Gyújtásrendszer: egyedi kiépítésű kábelköteg, elektronikus gyújtás (versenytrafó és programozható előgyújtás-szabályzó, versenygyertyákkal és gyertyakábelekkel folyamatban)
Kipufogórendszer: Muzzy-Volhistracing 4-1 leömlő, BOSAL Brosound kamrás dob, 54mm rendszer
Felfüggesztés: VW-Volhistracing egyedi csonkállványok, Showa kiegyenlítő tartályos rugóstagok Volhistracing rugótányérokkal, VW GTi rugók átalakítva
Fék: ATE / Bendix rendszerű tárcsafékek elől-hátul
Váz: Térhálós acél csőváz, lézervágott lemez szerelvényekkel
Karosszéria: üvegszál-kevlár többrétegű laminált kompozit
Menetkész tömeg és teljesítmény: jelen pillanatban kb. 400kg és 80Le (~5500 1/min fordulaton)



Engedjétek meg, hogy egy tartalmas képsorozattal végigvezessünk Benneteket egy virtuális túrán, mely az autó születését hivatott az érdeklődő elé tárni.

A kezdetek, lézervágástól az alkatrész-szelektáláson át a váz építéséig:









Motorpróba:


Épülő első futómű:


Amikor még fogalmunk sem volt, milyen lesz a karosszéria végleges formája:


Motor a helyén, a megépült hátsó futóművel együtt:





Elképzelések a leömlő majdani pozíciójáról:


Oldtimer style:


Tankot építettünk - de tényleg!



Végre egy kis szín:


Váltórudazat próba:


Az "etető":


A kipufogórendszer napjai:






Megérkezett némi újdonság:




És először a pályán....





Elindultak a felületkezelések - fényezés, szinterezés, sárgára passzivált horganyzás, ezüst horgaznyzás, nikkelezés:






Lefényeződött a karosszéria is:




Meg fog állni - lesz mivel!


A váz is készen:


Valamint a kerék is:


És innentől már csak a matricázás, és a végső összeszerelés maradt - hittük akkor...